söndag 23 februari 2014

Modellbygge från förr

Var nere i källaren igår och rotade fram en gammal plastmodell som jag byggde i tonåren. Motorcykeln är cirka 7 cm lång, så det rör sig alltså om en ganska liten byggsats.

Modellen är mycket välbehållen och om jag inte minns fel så var det en hel del pill med att måla och bygga den. Färgschemat är inte autentiskt, men tillräckligt bra för att det ska kännas ganska äkta. Fan vet varför jag använde en blank färg på uniformerna, troligtvis för att det var den enda färgen jag hade hemma. Kartan och marken fick jag konstruera själv.

Efter lite letande lyckades jag faktiskt hitta en bild på kartongen. Byggsatsen kommer från Italeri och är i skala 1:35. Till min stora förvåning såg jag att den fortfarande går att köpa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar