söndag 13 mars 2016

Kylig inskjutning

Kunde inte vänta längre med inskjutningen. Måste lära mig känna egenskaperna hos det nya siktet, för nu är det inte långt kvar till årets första tävling. Det var kallt i luften idag (4 grader) vilket gör att jag kommer få göra om hela grejen framöver (vill inte riskera att inställningarna förändras vid högre temperatur), men det är bara att bita ihop.

Använde mig av JSB Exact 4,53 och resultatet blev 9 klick mellan 45 och 50 meter, det mest kritiska avståndet när det kommer till avståndsbedömning. Mellan 40 och 50 meter blev det totalt 14 klick. Enligt ChairGun skulle jag ha 22 klick mellan 40 och 50 meter så det var en väldigt trevlig överraskning.

En annan väldigt trevlig nyhet är att det härom dagen tillkännagavs att Field Target fått SM-status i Sverige!

Jag hann med att skuta ett par tavlor innan det var dags för hemgång.

50 meter sittande FT. Tio skott.



























 25 meter stående utan stöd. Tio skott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar