onsdag 2 augusti 2017

Nya delar till min Crosman 1720T

Fixade två billiga tillbehör från Röda Stjärnan till min Crosman - ett frontgrepp och en kolv. Gick på runt 300 spänn, så inget jag blev ruinerad av. Kolven träddes enkelt över det befintliga "röret" och hela kalaset går att skruva av och på precis som tidigare. Kändes bra mycket bättre mot axeln än aluminiumbiten som satt där tidigare. Testade att skjuta några skott i stående och knästående, det lilla frontgreppet hjälpte verkligen till att göra skjutställningarna stabilare. Inte som en dedikerad hamster såklart, men ändå.

Kommer jag att fortsätta skjuta Field Target med den här bössan i framtiden? Troligen inte. Steyern är såklart nummer ett, men sedan har ju faktiskt också mitt Air Arms som är på tok för för trevlig för att bara fylla ut vapenskåpet. Men man vet aldrig. Tjusningen med den lilla karbinen är att den, trots det minimala formatet, kan prestera skapligt på en tävling. Inte lika bra som en ändamålsenlig bössa såklart, men det är också det som gör det hela lite charmigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar