torsdag 3 augusti 2017

Fördelarna med flyttbar hamstermekanik

Igår beslutade jag mig för att fästa UIT-railen som blivit över från Crosman-projektet på min Feinwerkbau 300S Universal. Saken var den att varbygeln på geväret redan hade hål från tidigare hamsterbyggen, så jag hade liksom inget att förlora på att trycka dit railen.

Främre delen av railen fästes med den befintliga skruven som håller varbygeln på plats och den andra fästpunkten blev rakt i själva varbygeln där det redan borrats ett hål. Där använde jag insexskruv och låsmutter för att vara på den säkra sidan. Railen sitter stabilt, och innan monteringen passade jag på att spraya railen svart i två omgångar. Allt för det estetiska.

Jag är otroligt nöjd med att jag valde att köpa Rowan Engineering-hamstern med tillvalet snabbjustering. Så länge det finns en UIT-rail att tillgå kan hamstern åka fram och tillbaka mellan olika bössor.

Eftersom jag nyligen monterat ny fjäder blev det sedvanlig inskjutning på 14 meter inomhus och sedan kunde jag inte hålla mig, det blev tio skott i sittande Field Target-ställning. Resultatet inget att skriva hem om, men grejorna fungerar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar