söndag 27 augusti 2017

Inskjutning och inspektion av skogsbanan i Örgryte

Idag tog jag en snabbis till Örgryte för att kolla kikarinställningarna på min Crosman 1720T. Eftersom geväret väger så lite och är delbart fungerar det utmärkt att trycka ner hela kalaset i en ryggsäck och hoppa på cykeln, något jag inte skulle göra med min Steyer som är en stor och tung åra i jämförelse. Inställningarna var i sin ordning förutom att riggen låg några klick för högt på 50 meter.

Efter inskjutningen tog jag mig till skogsbanan för att kolla så att allt stod rätt till. Det finns ju en del djur runt Delsjön som kan trampa sönder saker, men framför allt så kan folk som vandrar i området få för sig att göra något dumt. Allt verkade intakt, men det hade växt något alldeles vansinnigt i skogen så det kommer behöva röjas en del för att det ska bli bra igen.

Jag passade på att latja lite med min Crosman och dra ett gäng skott på skogsbanan. Svårt att låta bli liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar