söndag 7 maj 2017

Skyttesöndag med skaplig uppslutning

Idag körde vi vår sedvanliga "skyttesöndag" i Örgryte. Under säsong är det den första söndagen varje månad som vigs åt detta. Det var hyfsat många medlemmar som dök upp och även ett par nya ansikten.

Vi började dagen med att skjuta på 50-metersbanan och avslutade med att köra ett varv på skogsbanan. Jag fokuserade idag på att skjuta alla målen på skogsbanan i knästående, men det blev även lite stå. Lyckades skruva bort mig en gång vilket är ganska lätt gjort då en del av målen står endast nio meter bort. Slarvigt av mig, men det kan jag leva med när det inte är tävling. Får tänka ut ett bättre system för att undvika det i framtiden.

Nästa söndag är det tävling i Onsala. Osäkert om jag kan ställa upp, men håller det öppet.

En bild på dagens gäng. Foto Patrik signal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar